Dropbox geeft beheerders tools om zakelijke gebruikers te monitoren
Dropbox voegt aantal nieuwe beheerfunctionaliteiten die beheerders meer mogelijkheden bieden het gedrag van gebruikers in de gaten te houden en desgewenst in te grijpen. De oplossing moet de angst dat bedrijfsgegevens via de clouddienst uitlekken.
De beheerfunctionaliteiten zijn beschikbaar voor de Teams-uitvoering van Dropbox, die tot nu toe alleen een aantal basisfunctionaliteiten voor het beheer van accounts bevatten. Beheerders kunnen door met de nieuwe tools het gedrag van gebruikers beter in de gaten houden en indien mogelijk maatregelen nemen.
Vreemde sessies beëindigen
Beheerders kunnen met de nieuwe tools onder andere in de gaten houden vanaf welk IP-adres gebruikers inloggen op een Dropbox-account. Indien vanaf een onbekende locatie wordt ingelogd kan de beheerder ervoor kiezen de sessie te beëindigen. Daarnaast hebben beheerders inzicht in de apparaten waarmee op Dropbox wordt ingelogd. Hierdoor is het bijvoorbeeld mogelijk apparaten van voormalig medewerkers of gestolen apparaten te herkennen en te blokkeren.
Met de nieuwe features kan ook worden aangegeven of een gebruiker gedeelde folders van andere mag verbinden met zijn Dropbox-account. Hierdoor kan worden voorkomen dat zakelijke bestanden en privé-bestanden van een medewerker in hetzelfde account terecht komen.