Tools4ever maakt Self Service Reset Password Management geschikt voor BYOD
Tools4ever, leverancier van oplossingen voor Identity & Access Management, kondigt aan haar oplossing Self Service Reset Password Management (SSRPM) geschikt te hebben gemaakt voor BYOD. De nieuwste versie van SSRPM biedt medewerkers de mogelijkheid op mobiele systemen zoals laptops, tablets, handheldcomputers en smartphones gebruik te maken van de SSRPM Service.
SSRPM Service biedt gebruikers mogelijkheid op eenvoudige wijze hun Windows wachtwoord kunnen resetten. Wanneer eindgebruikers hun username en/of wachtwoord zijn vergeten en toch willen inloggen, klikken zij op de extra ‘Wachtwoord vergeten’ button die SSRPM aanbiedt. SSRPM start de self-service password reset procedure en presenteert een aantal vragen die de gebruiker eerder heeft beantwoord. Na het beantwoorden van de vragen logt SSRPM automatisch in voor de eindgebruiker.
SSRPM-profielen op basis van beveiligingsgroepen
De nieuwste versie van SSRPM biedt naast de mobiele toegang ook de mogelijkheid SSRPM-profielen toe te voegen op basis van beveiligingsgroepen. Voorheen was dit alleen mogelijk op basis van Organizational Units (OU). Deze feature is specifiek ontwikkeld voor organisaties die niet hun OU-structuur willen aanpassen voor de implementatie van SSRPM. De software is ook vertaald naar het Chinees.
“Wij merken dat het Bring Your Own Device concept steeds breder omarmd wordt”, aldus Jacques Vriens, algemeen directeur van Tools4ever BV. “Dat betekent dat wij al onze Identity & Access Management software ook geschikt maken voor mobiele systemen en thuiswerken. Zo introduceerden wij al vorig jaar offline ondersteuning in SSRPM, voor eindgebruikers met een laptop die geen verbinding hebben met het bedrijfsnetwerk, hun username en/of wachtwoord zijn vergeten en toch op hun laptop willen inloggen.”