CarePartners host ICT-diensten van Primair Huisartsenpost

Primair Huisartsenpost sluit een overeenkomst met CarePartners voor het onderbrengen van ICT-diensten. CarePartners wordt verantwoordelijk voor het verzorgen van de hosting van Call Manager, een module die speciaal voor huisartsenposten is ontwikkeld. Daarnaast verzorgt CarePartners binnenkort ook de kantoorautomatisering, het netwerkbeheer, beheer van alle data (waaronder patiëntgegevens) en de beveiliging van gegevens.
CarePartners
"We hebben gekozen voor een hybride model: de 1 lijns helpdesk, het applicatiebeheer en het fysieke werkplekbeheer houden we in eigen huis. Wij zien het als een toegevoegde waarde om eigen medewerkers in dienst te hebben, die goed op de hoogte zijn van de werkprocessen bij Primair en korte lijnen hebben met de mensen in het veld. Voor het serverbeheer en netwerkbeheer hebben we gekozen voor outsourcing, omdat dit veelal specialistisch werk is", zegt John Rijnbeek, manager ICT van Primair.
CarePartners
"De keuze viel daarbij op CarePartners omdat zij al jaren naar tevredenheid Call Manager hosten. Ze zijn een erkende Zorg Service Provider en voldoen aan de beveiligingseisen van de NEN7510. Een ander voordeel is dat we het aantal aanspreekpunten tijdens de nacht- avond- en weekenddiensten bij storingen kunnen beperken, omdat CarePartners met haar bereikbaarheidsdienst ondersteuning kan bieden op bijna het gehele ICT landschap van Primair", aldus Rijnbeek
Primair Huisartsenposten is een samenwerkingsverband van negen huisartsenposten in Midden-Nederland: Amersfoort, Barneveld, Blaricum, Houten, Leidsche Rijn, Nieuwegein, Utrecht, Woerden en Zeist. De posten verzorgen samen de spoedeisende huisartsenhulp buiten kantooruren in een verzorgingsgebied van 1,5 miljoen inwoners, waarmee de organisatie één van de grootste eerstelijns zorginstellingen in Nederland is.