Sogeti test bedrijven tijdens Sogeti Engineering Challenge 2013
Sogeti gaat de alertheid van Nederlandse werknemers op de proef nemen. Het bedrijf organiseert in Europa voor de tweede keer een Social Engineering Challenge. De wedstrijd moet organisaties bewuster maken van de kwetsbaarheden op het gebied van security.
Social engineering is een krachtig middel om informatie over een bedrijf te verzamelen. Als het vertrouwen eenmaal gewonnen is, krijgen hackers de meest gevoelige informatie boven tafel. Over besturingssystemen, klantinformatie of andere gegevens die in eerste instantie onschuldig lijken om prijs te geven. Tegelijkertijd wel degelijk een aanzet zijn voor enorme reputatieschade, inbreuk op privacy en het publiek maken van beurs- of concurrentiegevoelige gegevens.
Aanmelden voor de Social Engineering Challenge
Bedrijven kunnen zichzelf daarom aanmelden voor de Social Engineering Challenge, waarna het bedrijf de veiligheid van het bedrijf tijdens de wedstrijd wordt getest. Geteste bedrijven ontvangen na afloop een rapport met conclusies en aanbevelingen, waarmee zij hun beveiliging kunnen verbeteren.
De Social Engineering Challenge wordt afgetrapt tijdens de internationale Security conferentie Hack-in-the-Box in Amsterdam op 10 en 11 april 2013.