ING opnieuw slachtoffer van DDoS-aanval

ING is opnieuw slachtoffer geworden van een DDoS-aanval. Klanten konden hierdoor dinsdagavond geen gebruik maken van internetbankieren. Dit bevestigt een woordvoerder van ING aan NU.nl.
ING
Zowel internetbankieren als bankieren van mobiele apparaten was ongeveer 20 minuten niet mogelijk. Daarnaast konden klanten geen betalingen doen via iDeal, waarmee in veel webshops afgerekend kan worden.
Kwaadaardige verkeer sneller scheiden
ING stelt maatregelen te hebben genomen waardoor de firewall van het bedrijf sneller in staat is kwaadaardig verkeer van 'onschuldig' verkeer te onderscheiden. Dit moet voorkomen dat de firewall door een DDoS-aanval dusdanig zwaarbelast wordt dat ook onschuldig verkeer niet langer doorgestuurd kan worden.
Het is vierde keer in korte tijd dat ING wordt getroffen door een storing. Vorige week woensdag gaf de bank via internetbankieren het verkeerde saldo door aan klanten. Vrijdag werd de bank eveneens getroffen door een DDoS-aanval. Dinsdagochtend had ING te kampen met een storing die het gevolg was van werkzaamheden waarmee de bank juist problemen probeerde te voorkomen.