LinkedIn introduceert twee-staps-authentificatie

Na Twitter en Facebook introduceert ook LinkedIn een twee-staps-authentificatie. Gebruikers die vanaf een onbekend apparaat proberen in te loggen op hun LinkedIn-profiel moeten voortaan naast hun wachtwoord ook een unieke code invoeren.
LinkedIn
De werkwijze is vergelijkbare met die van Twitter en Facebook. Gebruikers koppelen hun mobiele telefoon aan hun LinkedIn-profiel. Zodra zij op hun account proberen in te loggen vanaf een voor LinkedIn onbekend apparaat wordt een unieke code via een SMS-bericht naar de mobiele telefoon verzonden. De gebruiker moet deze unieke code invoeren om toegang te krijgen tot zijn account.
De twee-staps-authentificatie is ingevoerd voor zowel de website van LinkedIn als zijn Android- en iOS-apps. De nieuwe beveiligingsmethode moet het voor kwaadwillenden moeilijker maken zonder toestemming toegang te krijgen tot het profiel van derden. Zelfs als een hacker het wachtwoord van het profiel heeft weten te achterhalen kan hij of zij niet inloggen op het account. Hiervoor heeft de aanvaller de unieke code nodig, die naar de mobiele telefoon van de rechtmatige gebruiker wordt verzonden en slechts korte tijd geldig blijft.