Inter Access lanceert Slim ID broker

Stel online identiteit van burger of onderneming eenvoudig en veilig vast
ICT-dienstverlener Inter Access lanceert de Slim ID broker, een standaardsoftwareoplossing voor eenvoudige online identificatie van personen en organisaties. Organisaties en overheden bieden hiermee veilige en betrouwbare toegang tot hun online diensten. De Slim ID broker stelt de identiteit vast op basis van de bekende overheidsstandaarden DigiD en eHerkenning.
Steeds meer organisaties en overheden – variërend van verzekeraars en zorgaanbieders tot groothandels en sportbonden – bieden via websites, portals en digitale formulieren steeds vaker plaats- en tijdonafhankelijke diensten aan. Om daarbij fraude, misbruik en inbreuken op de privacy te voorkomen, zijn betrouwbare authenticatie en bescherming van privégegevens dan ook essentieel. Er zijn verschillende online producten en diensten – denk aan digitale loketten, formulieren en online afspraken maken – waarvoor de betrouwbaarheid van de identiteit van de klant nog belangrijker is. Slim ID broker van Inter Access is dé centrale authenticatiecomponent voor al deze online diensten.
Slim ID broker
De Slim ID broker is gebaseerd op open standaarden en open source-componenten. Inter Access implementeert de oplossing zelf. Daarbij schakelt het bedrijf DigiD en eHerkenning in voor gebruikersregistratie en het gebruikersbeheer. Dit zorgt bij de klant voor een flinke besparing op de (beheer)kosten van de standaard-broker. Daarbij telt ook mee dat de oplossing slechts eenmaal aangesloten hoeft te worden op DigiD of eHerkenning. Daarna is een onbeperkt gebruik voor bestaande en nieuwe diensten mogelijk. De Slim ID broker vervangt verder eenvoudig de huidige – al dan niet dure – (maatwerk)oplossingen voor de authenticatie van klanten.
“Effectieve en betrouwbare authenticatie is steeds belangrijker. Zeker nu online een integraal onderdeel is van de dienstverlening van organisaties en bedrijven. Met de Slim ID broker beschikken die over een robuust, gebruiksvriendelijk en goedkoop middel voor het vaststellen van de identiteit van hun klanten als zij zich online melden”, zegt Robert Párhonyi, productmanager bij Inter Access.