Tools4ever levert IdM-oplossingen aan National Geographic
Tools4ever, aanbieder van oplossingen op het gebied van Identity en Access Management (IdM/IAM), levert de Identity en Access Management oplossingen UMRA, SSRPM en PSM aan National Geographic. Met de oplossing wil National Geographic beter in staat te zijn de toegang van medewerkers tot data te regelen.
De uitgever van educatie en wetenschappelijke informatie implementeert UMRA om het user account beheer te automatiseren. UMRA synchroniseert het HR-systeem van de organisatie, PeopleSoft, met de Active Directory. Zodra een nieuwe medewerker wordt toegevoegd aan PeopleSoft wordt het user account direct geprovisioned. UMRA maakt voor de medewerker automatisch een AD account, Google Apps account, netwerk share en profiel aan.
Eén set credentials
SSRPM en PSM zorgen er vervolgens voor dat medewerkers slechts één set credentials hebben die zij moeten onthouden. Mochten zij deze inloggegevens desondanks kwijtraken kunnen zij hun eigen wachtwoord resetten door enkele simpele veiligheidsvragen te beantwoorden. Hiervoor is geen tussenkomst van of contact met de helpdesk noodzakelijk.
National Geographic verwerkte voorheen alle mutaties handmatig in user accounts. Deze werkwijze was inefficiënt en daarnaast tijdrovend. Het kon een dag duren voordat een mutatie was doorgevoerd, terwijl bij dit proces meerdere medewerkers betrokken waren. Een ander probleem deed zich voor wanneer medewerkers bij internationale kantoren hun wachtwoord waren vergeten. Omdat zij zich buiten kantooruren van de helpdesk op het hoofdkantoor bevonden, konden zij niet direct hun wachtwoord laten resetten.