Avaya legt focus op de cloud
Begin dit jaar werd Michiel Noordermeer gepromoveerd tot managing director Avaya Nederland. Een van zijn opdrachten is het om de transformatie naar cloud-specialist in goede banen te leiden. Hoe pakt hij dat aan?
Avaya ontstond in 2000 door een afsplitsing van de enterprise business-tak van Lucent Technologies. In 2009 werd het bedrijf flink uitgebreid door de overname van de B2B-activiteiten van Nortel, waar Noordermeer werkte. Aanvankelijk concentreerde hij zich volledig op de netwerkproducten. Zijn liefde voor Unified Communications- en Contact Center-oplossingen kwam later. Toen Avaya zijn netwerktak in 2017 verkocht aan Extreme Networks besloot Noordermeer bij Avaya te blijven.
Nu pakken we door en gaat de transformatie naar de cloud in één jaar.
Wanneer tijdens het gesprek de term telefonie valt, reageert Noordermeer als door een wesp gestoken: “We zijn een software- en services-bedrijf. Telefonie is nog wel een onderdeel van ons werk, maar we doen veel meer dan dat. We verschuiven onze focus nu naar de cloud. Onze transformatie van de technologie naar software en services heeft vijf jaar geduurd. Nu pakken we door en gaat de transformatie naar de cloud in één jaar. Doordat we een omzetgroei zien en een stijging van ons aandeel, weten we dat we op het goede pad zitten.”